چه ساعتی پست بزاریم تا بره اکسپلور؟

انتخاب بهترین زمان برای انتشار پست می تواند تاثیر بسیار زیادی در افزایش فالوور و افزایش بازدید پست شما داشته باشد. اینستاگرام که در این روزها به یک ابزار برای کسب درآمد تبدیل شده است، الگوریتم خاصی دارد و اگر طبق این الگوریتم به تولید محتوا و انتشار پست بپردازید می توانید به راحتی در اینستاگرام موفق شوید. در ادامه این مقاله قصد داریم بهترین زمان برای انتشار پست در اینستاگرام را مشخص کنیم.

چرا باید در ساعات مشخصی پست اینستاگرام را منتشر کنیم؟

همانطور که گفتیم اینستاگرام از یک الگوریتم مشخص پیروی می کند که طبق این الگوریتم پست هایی که تعامل بیشتری داشته و بازدید بیشتری در ساعات اولیه پس از انتشار داشته اند می توانند به اکسپلور راه پیدا کنند. نظم برای اینستاگرام اهمیت زیادی دارد و اگر شما به طور منظم در ساعات مشخصی پست خود را منتشر کنید، به اینستاگرام برنامه خود را فهمانده اید تا بتواند تشخیص دهد که پیج شما در چه ساعاتی بیشتر فعالیت دارد.

همچنین اینستاگرام به میزان تعامل شما توجه دارد، بنابراین باید در زمانی پست های خود را منتشر کنید که افراد بیشتری از فالوورهایتان در اینستاگرام فعال و آنلاین هستند. برای پیدا کردن این زمان می توانید از ابزارهای مختلفی که در بین اپلیکیشن ها وجود دارد استفاده کنید و با تحلیل آمارهای بازدید از پست ها که نشان می دهد در چه زمانی پست شما بیشتر دیده شده است، بهترین زمان را برای انتشار پست انتخاب کنید.

چه ساعتی پست بزاریم تا بره اکسپلور

البته اینستاگرام ابزار Insight را در اختیار پیج های بیزینسی قرار داده است که با کمک آن می توانید آمار دقیقی از بازدید در روزها و ساعات مختلف را مشاهده کنید. با این ابزار مشخص می شود که بیشترین بازدید از پیج شما در چه روز و در چه ساعاتی از روز اتفاق افتاده است.

 

برای مشاهده این آمار باید مراحل زیر را طی کنید:

وارد اینستاگرام شوید و از قسمت تنظیمات وارد بخش Insights شوید.

چه ساعتی پست بزاریم تا بره اکسپلور

  • از بین گزینه های نمایش داده شده وارد بخش Total Followers شوید.

چه ساعتی پست بزاریم تا بره اکسپلور

  • صفحه را اسکرول کنید و به پایین صفحه بروید تا به قسمت Most Active Times برسید.

چه زمانی پست بزاریم تا بره اکسپلور

در این قسمت دو گزینه Hours که آمار ساعات انتشار پست و قسمت Days که آمار انتشار پست در هر روز را نشان می دهد ببینید.

چه ساعتی پست بزاریم تا بره اکسپلور

در قسمت Hours می توانید با فلش های جلو و عقب آمار مربوط به هر روز را مشاهده کنید و با ضربه بر روی ستون های آمار، تعداد بازدید را نیز مشاهده کنید.

 

بهترین ساعت پست در اینستاگرام

کاربران اینستاگرام در ساعات مختلف به میزان متفاوتی آنلاین هستند و شما باید طبق میزان آنلاین بودن فالوورهای خود فعالیت خود را تنظیم کنید. برای هر شخص طبق محتوایی که درون پیج خود قرار می دهد، ساعات مناسب برای بارگذاری پست متفاوت است و هر کسی باید ساعت مربوط به خود را برای انتشار پست پیدا کند.

به عنوان مثال بلاگرها باید در تمام طول شبانه روز حداقل با استوری به فعالیت خود ادامه دهند و تقریبا در تمام ساعات روز فعال باشند. اما افرادی که کار هنری می کنند و یا کار خاصی انجام می دهند که به اندازه زندگی روزمره یا فروشگاه لباس نیاز به تولید محتوا ندارد، باید بهترین ساعات پست اینستاگرام را مشخص کرده و در آن ساعات به تولید محتوا بپردازند.

طبق ابزارهایی که برای تحلیل آمار اینستاگرام وجود دارد شما می توانید ساعات فعالیت فالوورهای خود را مشخص کنید و سعی کنید برای هر روز در ساعت معین پست خود را به اشتراک بگذارید. الگوریتم اینستاگرام به این شکل عمل می کند که هنگامی که یک پست منتشر می شود، اگر تعامل و میزان بازدید آن پست بالا باشد، احتمالا ورود آن به اکسپلور بیشتر خواهد بود. به همین سبب هر چقدر شما محتوای جذاب تر و اصولی تری را در ساعات بهتری منتشر کنید، احتمال افزایش میزان تعامل و میزان بازدید بیشتری دارید. به همین دلیل هم احتمالا به سرعت وارد اکسپلور اینستاگرام شوید.

بهترین زمان انتشار پست اینستاگرام

همانطور که گفتیم هر محتوایی یک ساعت طلایی برای خود دارد، اما این موضوع در مورد برندهای مختلف هم صدق می کند. اگر در ابتدای کار خود هستید و به تازگی پیج اینستاگرامی خود را راه اندازی کرده اید، بهتر است انتشار پست در ساعات مختلف شبانه روز را امتحان کنید و آمار آنها را مورد بررسی قرار دهید. به این شکل هم می توانید واقعی تر و ملموس تر میزان تعامل با هر پست در ساعات مختلف روز را بدست آورده و در واقع ساعت طلایی پیج خود را پیدا کنید.

بهترین زمان برای انتشار ریلز در اینستاگرام

انتخاب بهترین زمان انتشار ریلز با انتشار دیگر پست ها متفاوت است و شما باید در مورد زمان انتشار ریلز بسیار حساس باشید. ریلزها که در مدتی که به اینستاگرام اضافه شده اند تاثیر زیادی در افزایش فالوور و افزایش بازدید داشته اند می توانند میزان بازدید را تا 300 درصد هم افزایش دهند. طبق تجربه ساعات 9 تا 12 ظهر از روزهای دوشنبه تا 5 شنبه بهترین زمان برای انتشار ریلز است. همچنین با توجه به تجربه های موفقی که وجود داشته است توصیه می شود در روزهای جمعه تا یکشنبه هیچ ریلزی در اینستاگرام خود منتشر نکنید.

چه ساعتی پست بزاریم که بره اکسپلور

کلام آخر

انتخاب بهترین زمان انتشار پست تاثیر زیادی در افزایش فالوور، افزایش بازدید و میزان تعامل شما داشته باشد، به همین سبب ترجیح داده می شود بهترین زمان برای انتشار پست خود یا تایم طلایی پیج خود را تشخیص داده و انتخاب کنید. در این مقاله سعی کردیم مهمترین نکات برای انتشار پست در زمان درست خود را توضیح دهیم.

Rate this post