آشنایی و آموزش تبلیغات در اینستاگرام (آپدیت سال 1402)

تبلیغات، عضو جدایی ناپذیر کسب و کار های امروز است. اگر تا کنون به فکر تبلیغ کسب و کارتان نیفتاده اید، بهتر است هر چه زود تر جایی برای تبلیغات باز کنید چرا که هرچه دیر تر اقدام کنید، ضرر خواهید کرد. ما در این مقاله به آشنایی و آموزش تبلیغات در اینستاگرام می پردازیم تا با این مقوله بیشتر آشنا شوید.

تبلیغات در اینستاگرام، اصول و قواعد خاص خود را دارد، که با اطلاع از آن می توانید بهترین بازدهی را از کمپین های تبلیغاتی در اینستاگرام داشته باشید. برای اینکه بهترین بازدهی را در تبلیغات اینستاگرامی خودتان بگیرید، بهتر است که قبل از آن میزان فالوورهای خود را بالا ببرید. این کار باعث می شود، کاربران سریع تر و راحت تر به پیج شما اعتماد کنند.

اگر شما تا کنون برای کسب و کار خود تبلیغات انجام نداده اید، باید بگویم که جای درستی آمده اید. چرا که قرار است به طور کامل درباره تبلیغات موثر صحبت کنیم و به شما آموزش دهیم چگونه هزینه خود را بهینه مصرف کنید تا هم تبلیغات موثری داشته باشید و هم هزینه شما هدر نرود.

آشنایی و آموزش تبلیغات در اینستاگرام

قوانین تبلیغات در اینستاگرام

برای تبلیغات در هر پلتفرم یا فضایی، شما باید قبل از هر چیز قوانین تبلیغات در آن را بدانید تا بتوانید در آن چارچوب های تعیین شده، محتوای تبلیغاتی خود را ارائه دهید. ما در ادامه، ابتدا قوانینی را که خود اینستاگرام برای محتوا ها وضع می کند بررسی می کنیم و سپس به قوانین ایران در خصوص تبلیغات در اینستاگرام می پردازیم.

تبلیغات باید استانداردهای جامعه اینستاگرام را رعایت کنند :

تبلیغاتی که در اینستاگرام منتشر می شوند، نباید قوانین اجتماعی را نقض کنند و باید منطبق بر استاندارد های اجتماعی باشند. این استاندارد ها در ادامه به صورت جزئی تر مطرح خواهد شد.

محصولات یا خدمات غیرقانونی نباید ترویج شوند :

تبلیغات و محتوای تبلیغاتی شما، نباید محصولات یا خدمات غیرقانونی را تسهیل و ترویج کنند. به خصوص محتواهایی که افراد زیر سن قانونی را هدف قرار می دهند، نباید نامناسب و مبلغ ابزار های غیر قانونی باشند.

 

اقدامات تبعیض آمیز در تبلیغات ممنوع است :

تبلیغات شما نباید به گونه ای باشد که موجب ایجاد تبعیض های نژادی، جنسی، جنسیتی، قومی و… باشند.

محصولات تنباکو غیر مجاز اند :

تبلیغات شما نباید ترویج دهنده فروش و استفاده از محصولات و مشتقات تنباکو و وسایل مرتبط با آن ها باشد.

مواد مخدر و محصولات وابسته به آن ممنوع است :

تبلیغات شما نباید فروش مواد مخدر و محصولات وابسته به آن ها باشد یا باعث رواج شان در جامعه شود.

  • تبلیغ مکمل های بی خطر ممنوع است :
    تبلیغات نباید باعث شود افراد به سمت خرید و فروش یا مصرف مکمل های غذایی و دارویی نا امن بروند.
  • تبلیغ سلاح، مهمات یا مواد منفجره ممنوع است :
    تبلیغ یا خرید و فروش سلاح و مهمات در اینستاگرام ممنوع است. به طور کلی هر نوع ابزار خشونت و یا اعمال خشونت کلامی در تبلیغات یا محتوا های شما می تواند تحت پیگرد اینستاگرام قرار گیرد.
  • تبلیغ محصولات یا خدمات بزرگسالان غیر قانونی است :
    تبلیغات نباید باعث ترویج یا خرید و فروش و استفاده از محصولات یا خدماتی باشد که مختص افراد بالغ است. به غیر از محصولات پیشگیری از بارداری که آن هم فقط مجاز است جامعه بالای 18 سال را هدف قرار دهد.
  • تبلیغات دارای محتوای مخصوص بزرگسالان ممنوع است :
    تبلیغاتی که حاوی تصاویر برهنگی، نمایش افراد در موقعیت‌های صریح یا تلقین آمیز و یا فعالیت‌های بیش از حد تحریک آمیز است، ممنوع و غیر قانونی است.
  • فساد کلامی ممنوع است :
    تبلیغات شما در اینستاگرام، نباید حاوی ناسزا یا کلمات بی ادبانه و بی احترامی و خشونت باشد.
  • تبلیغات باید به سلامت شخصی اهمیت دهند :
    تبلیغات شما در اینستاگرام، نباید حاوی محصولات یا خدماتی باشد که افراد را به انجام کار هایی ترغیب کند که برای سلامتی شان مضر است و یا استفاده از محصولاتی را رواج دهد که به سلامت افراد آسیب می زند.
  • وجود اسناد تقلبی در تبلیغات ممنوع است :
    تبلیغات در اینستاگرام، نباید ارائه دهنده اسناد تقلبی و کذب باشد. نشان دادن اسناد و مدارک تقلبی و ادعای کذب درباره محصولات و خدمات، جرم محسوب می شود.
  • تبلیغ نرم افزار جاسوسی یا بدافزارها ممنوع است :
    تبلیغات در اینستاگرام، نباید باعث ترویج و ترغیب استفاده از نرم افزار های جاسوسی یا بدافزار ها باشد. همچنین فروش این ابزار ها یا فریب افراد برای استفاده از آن ها نیز جرم محسوب می شود.

علاوه بر قوانین فوق، که مختص اینستاگرام اند، برخی قوانین وجود دارند که مربوط به کشور های خاص هستند. به عنوان مثال، شما اگر در آلمان زندگی می کنید، باید علاوه بر توجه به قوانین تبلیغات در اینستاگرام، به قوانین تبلیغات در آلمان هم توجه کنید.

آشنایی و آموزش تبلیغات در اینستاگرام

همینطور، اگر در ایران زندگی می کنید باید قوانین ایران را هم برای تبلیغات در اینستاگرام در نظر بگیرید. به عنوان مثال، شما نمی توانید تبلیغ محصولاتی مانند مشروبات الکلی را در یک پیج اینستاگرام ایرانی انجام دهید.

 

مزایای تبلیغات در اینستاگرام

یکی از ویژگی های خاص اینستاگرام، تمرکز روی تصاویر و ویدیو است و مبنای کار آن محتوای بصری است. قابلیت های خاص و منحصر به فرد اینستاگرام، سبب شده تا شما بتوانید با امکاناتی همچون استوری، IGTV و دیگر ویژگی های جذاب اینستاگرام به راحتی تبلیغات ویژه و موثری داشته باشید.

 

در حقیقت شما می توانید محصولات و خدمات تان را در قالب هایی جذاب و با استفاده از تصویر، ویدیو و کپشن های مناسب به مشتری معرفی کنید.

 

تبلیغات در اینستاگرام فوق العاده فیدبک بالایی دارد؛ بنابر این تبلیغات در این شبکه اجتماعی، تاثیر زیادی در برند سازی شما دارد.

آموزش تصویری تبلیغات در اینستاگرام

حتما شما با بلاگر ها یا افرادی که فالوور های بالایی در اینستاگرام دارند و کار تبلیغات برند ها را انجام می دهند، آشنایی دارید. اما افراد زیادی هستند که نمی دانند می توان به خود اپلیکیشن اینستاگرام هم سفارش تبلیغ داد.

 

در ادامه به صورت تصویری نحوه تبلیغات در اینستاگرام و برگزاری کمپین های تبلیغاتی را به طور کامل توضیح خواهیم داد.

آشنایی و آموزش تبلیغات در اینستاگرام

گزینه تبلیغ در اینستاگرام

احتمالا تابحال دکمه آبی رنگ  «Promote»  را در قسمت پایین پست‌های اینستاگرامی خود دیده اید. این دکمه آبی رنگ، در واقع راحت ترین راه برای سفارش تبلیغات به اینستاگرام است. البته باید قوانینی را که قبلا به آن ها اشاره کردیم، کاملا رعایت کرده باشید.

زمانی که شما این گزینه را انتخاب می کنید، به صفحه ای هدایت می شوید که می توانید مبلغی را به اینستاگرام پرداخت کنید تا پست شما را ارتقا دهد.

اما متاسفانه، در حال حاضر امکان نقل و انتقال پول برای کاربران ایرانی امکان پذیر نیست و شما نمی توانید با یک حساب بانکی از ایران، این مبلغ را پرداخت کنید. اما راه های دیگری برای تبلیغات در اینستاگرام وجود دارند که در ادامه شرح می دهیم.

آشنایی و آموزش تبلیغات در اینستاگرام

چگونگی ساخت یک کمپین تبلیغات در اینستاگرام

در ابتدا، باید بدانید که برای ساختن یک کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام، نیاز به راه اندازی یک حساب فیس بوک و متصل کردن آن به اکانت اینستاگرام تان دارید. یادتان باشد که برای دسترسی به صفحه مدیریت تبلیغات در فیسبوک، باید واردFacebook Ads شوید.

 

برای شروع، به پورتال فیس بوک تان وارد شوید و حساب مورد نظر خود را انتخاب کنید. در قدم بعدی، از بین ویرایشگر های موجود در فیس بوک، یک ویرایشگر را انتخاب کرده و کمپین خود را ایجاد کنید. می توانید برای تبلیغات در اینستاگرام از یکی از ابزار های زیر استفاده کنید:

 

Ads Manager

Power Editor

Facebook Ads API

اگر اولین بار است که می خواهید یک کمپین را راه اندازی کنید، می توانید ازFacebook Ad Manager  استفاده کنید. اما اگر برند شما یک برند شناخته شده است و به دنبال این هستید که از ابزارهای پیشرفته تری کمک بگیرید، این دو ابزار Power Edit و یا Facebook Marketing API می توانند به شما کمک کنند.

وقتی ابزار مورد نظرتان را انتخاب کردید، دو گزینه در مقابل خود خواهید دید. یک گزینه برای دیدن همه کمپین ها و گزینه دیگر برای ایجاد یک کمپین جدید. برای شروع تبلیغات در اینستاگرام، شما باید یک کمپین جدید ایجاد کنید.

در مرحله بعد، چندین گزینه برای شما به نمایش در می آید که از شما می خواهد هدف کمپین خود را انتخاب کنید. از میان گزینه های موجود، گزینه ای را که هدف شماست یا به هدف تان نزدیک تر است انتخاب کنید.

در ادامه شما ترجمه گزینه های موجود در تصویر بالا را مشاهده می کنید:

  • بهینه سازی پست ها
  • ارتقاء پیج اینستاگرام
  • هدایت افراد به سمت وبسایت (افزایش دادن ورودی وبسایت تان)
  • افزایش نرخ تبدیل در وب سایت تان
  • نصب اپلیکیشن شما توسط کاربران
  • افزایش تعامل کاربران در اپلیکیشن اختصاصی شما
  • دستیابی به افرادی که از نظر موقعیت مکانی به بیزینس شما نزدیک اند
  • افزایش حضور افراد در رویداد های شما
  • افزایش محبوبیت برند تان
  • افزایش بازدید ویدیو هایتان

برای مثال، ما در این قسمت، گزینه ” Send people to your website”  را انتخاب می کنیم. (هدایت افراد به سمت وبسایت)

هنگامی که این گزینه را انتخاب کردید، از شما خواسته می شود نام کمپین و نام برند خود را وارد کنید. که شما تاریخ، نام نویسنده، نام شرکت و تعدادی اطلاعات دیگر را تکمیل می کنید.

پس از این مرحله، از شما خواسته می شود مخاطب هدف خود را انتخاب کنید. بهتر است شما از پیش درباره مخاطبان هدف خود تحقیق کرده باشید و ببینید چه افرادی ارزش سرمایه گذاری را دارند.

سپس اطلاعاتی را درباره مخاطبان هدف خود وارد می کنید. به عنوان مثال:

  • محل زندگی
  • سن
  • جنسیت
  • زبان
  • تحصیلات
  • شغل
  • وضعیت مالی
  • قومیت (ملیت)
  • و…

 

همچین می توانید این اطلاعات را ذخیره کنید تا برای کمپین های تبلیغاتی بعدی هم از آن ها استفاده کنید.

شما می توانید بعد از این مرحله به بخش ” Detailed Targeting ” یا (هدف گذاری با جزئیات/ جزئیات هدف گذاری) بروید و ویژگی های جزئی تری را مثل علایق یا رفتار های خاص مخاطبان، برای جامعه هدف تعیین کنید.

بعد از این مرحله، فیس بوک یک ” audience definition gauge” یا (سنجش تعریف مخاطب) را در اختیار شما قرار می دهد  فراهم می کند که به شما نشان می دهد گستره مخاطبان شما به طور تخمینی چقدر است.

در قسمت بعدی (placement)، که مکان تبلیغات شما را مشخص می کند، همه گزینه ها به جز Instagram را غیر فعال کنید. به این دلیل که شما به دنبال تبلیغات در اینستاگرام هستید.

مرحله بعدی، قسمت Budget & Schedule است که شما باید بودجه مورد نظرتان برای تبلیغات را تنظیم کنید. به طور کلی حداقل هزینه روزانه که به عوامل مختلف در کمپین شما بستگی دارد، معمولاً حدود ۱ دلار است. که آن را در قسمت Daily Budget مشخص می کنید.

همچنین شما باید زمان شروع و پایان اجرای کمپین را به طور دقیق انتخاب کنید. همچنین شما می توانید انتخاب کنید که کمپین شما در ساعات خاصی از روز یا روز های خاصی از هفته اجرا شود. این تنظیمات را در بخش Ad Scheduling می توانید انجام دهید.

در ادامه دو گزینه برای تحویل تبلیغات شما در اینستاگرام وجود دارد:

 

Standard: تبلیغات شما را در طول روز نشان می دهد.

Accelerated: این گزینه که به صورت دستی تنظیم می شود، به شما امکان می دهد تا در زمان های مناسب و حساس برای تبلیغات، به مخاطبان خود دسترسی داشته باشید.

پس از آن، باید تصمیم بگیرید که می خواهید تبلیغات شما چگونه نمایش داده شود. گزینه های مختلفی برای چگونگی نمایش تبلیغات خود دارید: تصویر تنها، ویدئو، یا اسلاید

 

در نهایت، زمانی که تصاویر، ویدیو و یا اسلاید های خود را تنظیم کردید و آدرس وبسایت تان را اضافه کردید، کافیست روی دکمه سبز رنگ (Place Order) در پائین سمت چپ صفحه کلیک کنید.

هدف از تبلیغات اینستاگرامی

گام اول در تبلیغات شناخت هدف است. به طور کلی اهداف تبلیغ در اینستاگرام را می توان به چند دسته تقسیم کرد:

  • معرفی برند
    یکی از مهمترین اهداف تبلیغات در اینستاگرام، معرفی برند است. تبلیغات، اطلاعات و آگاهی در مورد شما و خدماتتان را به دیگران می دهد.
  • افزایش ترافیک سایت
    ارسال بازدید کننده بیشتر به سایت یا فروشگاه اینترنتی تان یکی دیگر از اهداف تبلیغات در اینستاگرام است.
  • اینگیجمنت
    یکی از بهترین اهداف افزایش تعداد لایک، تعداد کامت، اشتراک گذاری و به طور کلی میزان تعامل بیشتر است. شما می توانید با خرید لایک، تاثیر تبلیغات تان را افزایش دهید.
  • بازدید ویدئو
    قطعا به عنوان یک تولید کننده محتوا، بالا بردن تعداد بازدید ویدئوهای شما، نیز یک هدف است.
  • تبدیل ها
    تبدیل کردن کاربران به خریدار یا مشتری ثابت نیز یکی دیگر از اهداف تبلیغات در اینستاگرام است.

روش های تبلیغات در اینستاگرام

به طور کلی در اینستاگرام  5 روش برای تبلیغات وجود دارد.

  • تبلیغات با استفاده از استوری
    اگر بخواهید با استفاده از استوری اقدام به تبلیغات کنید باید به این دو نکته توجه داشته باشید:
  1. درست است که نرخ بازدید در استوری بالاست اما زمان مشاهده استوری بسیار محدود است.
  2. استوری بعد از 24 ساعت محو می شود.

همچنین خرید بازدید استوری، می تواند باعث بیشتر دیده شدن تبلیغات شما در اینستاگرام شود.

اما با توجه به نکات بیان شده، راهکار استفاده حداکثری از مزایای این قابلیت چیست؟

استفاده از مطالب و عکس هایی که ذهن مخاطب را درگیر می کند و کیفیت بالایی داشته باشند. همچنین اگر از ویدئو استفاده می کنید باید زمان را به گونه ای مدیریت کنید که بتوانید از 15 ثانیه ای که در اختیار دارید نهایت استفاده کنید.

 

تبلیغات با استفاده از عکس در اینستاگرام

تصاویر گرافیکی جذابیت زیادی دارند؛ اما استفاده از تصاویر افراد به جای تصاویر گرافیکی بسیار موثر تر است. همچنین در کنار این تصاویر قرار دادن تصاویر پشت صحنه کسب و کار یا تجارت شما می تواند برای مخاطبان جذابیت بیشتری داشته باشد. این تصاویر مخاطبان را با روند انجام فعالیت های تان آشنا می کند.

تبلیغات ویدئویی

بهترین نوع تبلیغات، تبلیغات ویدیویی است که می تواند بیشترین تعامل را با مخازبان برقرار کند. اگر بتوانید ویدیو خود را به صورت روایتی بسازید، تاثیر بسیار بیشتری خواهد داشت.

تبلیغات ورق زدنی (چند صفحه ای)

مزیت این نوع تبلیغ امکان استفاده ترکیبی از ویدئو و تصاویر در قالب یک پست است. همچنین ویدئوهایی که در این قسمت آپلود می کنید، طولانی تر از ویدئوهایی است که در استوری اینستاگرام استفاده می کنید.موارد یاد شده سبب ایجاد آزادی عمل بیشتر در زمینه تولید محتوا کرده است؛ همین موضوع، سبب افزایش جذابیت این نوع تولید محتوا، برای مخاطبان شده است.

تبلیغات با همکاری اینفلوئنسرها

این نوع تبلیغات، رایج ترین نوع تبلیغات است که اکثر کسب و کار ها از آن استفاده می کند. همکاری با اینفلوئنسر ها می تواند به صورت معرفی محصول شما توسط آن اینفلوئنسر یا انواع دیگری از تبلیغات مانند همکاری در ساخت یک ویدیو باشد.

تبلیغات با استفاده خود اینستاگرام

درباره این نوع از تبلیغات، پیش تر به طور مفصل توضیح دادیم.

نکات طلایی تبلیغات در اینستاگرام

هنگام ساخت محتوای تبلیغاتی باید به یکسری اصول و نکات توجه داشته باشید تا محتوای شما جذاب، گیرا و در نهایت فالوور بگیر باشد.

 

در نهایت تبلیغ شما باید به گونه ای باشد که علاوه بر اینکه مخاطب را تا انتهای محتوای نگه می دارد، باعث افزایش فالوور های پیج شما شود. ما در ادامه راهکار هایی را برای جذابیت بیشتر تبلیغات تان به شما خواهیم گفت.

 

طراحی تبلیغات در اینستاگرام

برای طراحی تبلیغات در اینستاگرام، بهتر است ابتدا مطالع لازم را داشته باشید یا اگر فکر می کنید مهارت کافی ندارید، از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید. چرا که ناآگاهی از شیوه درست طراحی و اجرای تبلیغات می تواند هزینه های مالی و زمانی شما را بی اثر کند.

 

شما می توانید با خرید فالوور، اثر بخشی تبلیغات خود را چند برابر کنید. همچنین در اینجا نکاتی را برای شما می گوییم که دانستن آن ها برای طراحی تبلیغات در اینستاگرام خالی از لطف نیست:

محتوای شما باید حاوی رنگ بندی مناسب باشد

منظور از رنگبندی مناسب، این است که شما رنگ هایی را در ویدیو خود استفاده کنید که در درجه اول، به محتوای ویدیو تان مربوط باشد و در درجه دوم ترکیب رنگ ها در کنار هم، جذابیت بصری ایجاد کنند.

به عنوان مثال، اگر شما قصد دارید با استفاده از ویدیو یا تصویر تان، به مخاطبان هیجان تزریق کنید، بهتر است از ترکیب رنگ های گرم استفاده کنید. اما نه هر ترکیب رنگی.

مثلا می توانید از رنگ قرمز که یک رنگ گرم است زیاد استفاده کنید و در کنار آن، رنگ سبز را که مکمل رنگ قرمز است، در برخی قسمت ها به کار ببرید.

پرهیز از حرف های اغراق آمیز و شعار گونه

شعارهای اغراق آمیز و مبالغه گونه پرهیز کنید. این گونه شعارها بیشتر جنبه کلاهبرداری و دروغگویی دارد. شعارهایی همچون : سریع پولدار شوید، سریع لاغر شدن و …

دعوت به اقدام (CTA) داشته باشید

دعوت به اقدام در محتوای تبلیغاتی یعنی به مخاطب خود بگویید دقیقا چه کاری انجام دهد. به عنوان مثال از آموزش های رایگان ما بهره مند شوید یا اگر شما در محتوای تبلیغاتی خود وعده ای به مخاطب می دهید باید آخر آن بگویید.

اگر می خواهید از آموزش های بیشتر ما در این زمینه که رایگان هم هست استفاده کنید، حتما همین حالا پیج من را فالو کنید. تصویر بالا نمونه ای از دعوت به اقدام است.

  • فقط مخاطب هدف خود را جذب کنید
    بعد از شناسایی مخاطب هدف خود در پیج هایی تبلیغ کنید که به حوزه فعالیت شما مرتبط باشند. مثلا برای تبلیغ پیج آشپزی نباید در پیج فروش صنایع ساختمانی تبلیغ دهید.

متن تبلیغات در اینستاگرام

متن تبلیغات تان در اینستاگرام، بهتر است کوتاه و مختصر باشد. به طور کلی هرچه تصاویر بیشتر و متون کمتری استفاده کنید بهتر و تاثیرگذار تر خواهد بود. نوع نگارش شما باید دوستانه و عامیانه باشد. کپشن های شما نباید خیلی طولانی شوند و در صورت طولانی شدن، بین خطوط فاصله بگذارید تا مخاطبان را از خواندن آن منصرف نکنید.

اگر در کلاب هاوس فعالیت دارید، می توانید با طراحی و اجرای تبلیغات در کلاب هاوس و خرید فالوور کلاب هاوس، در این شبکه اجتماعی هم کسب و کار خود را تبلیغ کنید.

در پایان، بدانید شناسایی مخاطب هدف و مشخص کردن استراتژی تبلیغات در اینستاگرام از اهمیت بسیاری برخوردار هستند. اهمیت موارد فوق به سبب رابطه مستقیم آن ها با افزایش آگاهی از برند و فروش محصولات است. شکست در دو مرحله قبل منجر به افزایش احتمال شکست خواهد شد.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. شما هم می توانید دیگر نکات و فوت و فن های بازاریابی در اینستاگرام  را در قسمت کامنت ها با ما و سایر همراهان فالوور بست به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

چگونه می توان در اینستاگرام کمپین تبلیغاتی طراحی کرد؟

شما می توانید با اتصال حساب اینستاگرام تان به یک حساب کاربری در فیسبوک، کمپین تبلیغاتی مورد نظرتان را در فیسبوک طراحی کنید تا در اینستاگرام اجرا شود.

آیا خرید کامنت می تواند به افزایش بازدهی تبلیغات کمک کند؟

بله، خرید کامنت، لایک، ریچ و ایمپرشن می تواند باعث افزایش اینگیجمنت شما شده و بازدهی تبلیغات را چند برابر کند.

آیا تبلیغات در اینستاگرام، فقط از طریق ایجاد کمپین امکان پذیر است؟

خیر، شما می توانید با استفاده از گزینه promote هم به اینستاگرام سفارش تبلیغ بدهید. همچنین راه های دیگری برای تبلیغات از جمله سفارش تبلیغات به اینفلوئنسر ها هم وجود دارد.

Rate this post