اینستاگرام چه زمانی رفع فیلتر میشود؟

در این مقاله به این میپردازیم که اینستاگرام چه زمانی رفع فیلتر میشود؟ پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

فیلترینگ اینترنت تبدیل به هزینه ای اضافه در سبد مردم شده است.اینترنت دنیای زندگی مردم را عوض کرده است.اینترنت هزینه بسیاری دارد.تقریبا برای بیشتر کارهای امروزی نیاز به اینترنت هست.اینترنت فرصت ها و درآمد های بیشتری فراهم کرده است.

اینستاگرام چه زمانی رفع فیلتر میشود

تصمیم وزارت ارتباطات؛ اینستاگرام چه زمانی رفع فیلتر میشود؟

برخی از کاربران اینستاگرام در جغرافیای ایران عصر امروز از دسترسی به این شبکه اجتماعی بدون نیاز به فیلترشکن خبر دادند. اما آیا اینستاگرام پس از گذشت حدود ۱۰۰ روز رفع فیلتر شده است؟

 

پس از گذشت حدود ۱۰۰ روز از آغاز اعتراضات در ایران و قطعی سراسری اینترنت، برخی کاربران از دسترسی به پلتفرم اینستاگرام بدون اتصال به فیلترشکن در داخل کشور خبر داده‌اند. این کاربران که از عصر روز جمعه، دوم دی ۱۴۰۱، بدون محدودیت به این شبکه اجتماعی محبوب دسترسی پیدا کرده‌اند، با ورود به روز شنبه، سوم دی، هم درگیر فیلترینگ نشده‌اند.

البته گویا این رفع محدودیت سراسری نیست و همچنان کاربران زیادی در پهنه جغرافیایی ایران برای ورود به اینستا باید به فیلترشکن متصل باشند.

از سوی دیگر، این رفع محدودیت پراکنده است و مشمول گروه خاصی نمی‌شود. چنانکه  مشترکان اینترنت هر سه اپراتور اصلی و همچنین شبکه خانگی از اتصال به اینستاگرام بدون فیلتر اطلاع داده‌اند. حتی جغرافیایی این کاربران پراکنده است و نقطه اشتراک خاصی در آن پیدا نیست.

شرط رفع فیلتر اینستاگرام

در این بین برخی اظهارات نیز بوی رفع فیلترینگ اینستا و واتس‌اپ را به مشام می‌رسانند. رضا تقی‌پور، نماینده مجلس در شورای عالی فضای مجازی، روز جمعه با حضور در برنامه صبح‌گاهی شبکه دو صداوسیما از احتمال رفع فیلتر اینستاگرام و واتس‌اپ در صورت تصمیم شورای امنیت کشور، سخن به میان آورد.

همچنین جمعه شب عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات، در گفتگوی زنده با شبکه خبر اعلام کرد که این وزارتخانه با جدیت راه‌اندازی و توسعه پیام‌رسان‌های داخلی را دنبال می‌کند.

اینستاگرام چه زمانی رفع فیلتر میشود

رفع فیلتر اینستاگرام تکذیب نشد

وزیر ارتباطات در پاسخ به این پرسش که آیا این اتفاق به معنای تداوم محدودیت شبکه‌های اجتماعی خارجی است؟ توضیح داد: اگر هم قرار بر این باشد محدودیت‌ها برداشته شود، پیام‌رسان‌های داخلی به شکلی طراحی و عرضه می‌شوند که ترجیح مردم استفاده از شبکه‌های اجتماعی داخلی باشد.

زارع‌پور گرچه با این اظهارات رفع فیلترینگ اینستاگرام و واتس‌اپ را تائید نکرد، اما جای امیدواری این است که تکذیبی هم روی آن نگذاشت.

از سوی دیگر، با توجه به تجارب گذشته دولت در راه‌اندازی پیام‌رسان‌های داخلی، مشخص نیست که وزارت ارتباطات چه برنامه‌ای در نظر دارد تا پیام‌رسان‌های جدید دچار سرنوشت برنامه‌هایی نظیر سروش نشوند؟! اپ‌هایی که در نهایت به مزایده گذاشته شدند و مشتری خاصی هم برای آن‌ها پیدا نشد.

در این میان تنها بودجه‌ای میلیاردی صرف رقابت با اپ‌هایی نظیر تلگرام شد که به‌رغم فیلترینگ گسترده هنوز هم جزو محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های مورد استفاده ایرانیان جای دارد.

رفع فیلتر اینستاگرام با چاشنی خوش‌بینی

گرچه از عصر جمعه برخی کاربران در حریم مرزی ایران بدون نیاز به فیلترشکن به اینستاگرام متصل شده‌اند، اما شاید امید به رفع دائمی فیلترینگ این شبکه اجتماعی اندکی با چاشنی خوش‌بینی همراه باشد.

بررسی‌های تجارت‌نیوز از داده‌های خام سازمان امور مالیاتی نشان می‌دهد هر روز قطعی اینترنت در ایران زیانی ۳۰۰۰ میلیارد تومانی را به کسب‌وکارها تحمیل می‌کند. این یعنی زیان ۳۰۰ هزار میلیارد تومانی بخش اقتصاد در ۱۰۰ روز.

حال سیاست‌گذارانی که چنین زیانی را نادیده می‌گیرند، مشخص نیست که به چه دلیلی باید در برابر رفع فیلترینگ اینستا از خود نرمش نشان دهند؟! آن هم در شرایطی که همچنان اعتراضات در ایران به صدمین روز خود رسیده و وزارت ارتباطات هم به دنبال جایگزین‌سازی پلتفرم‌های داخلی به هر ضرب و زوری است.

بدین ترتیب اتصال به اینستاگرام بدون فیلتر در ساعات گذشته از چند حالت خارج نیست. احتمالا یا شبکه فیلترینگ کشور دچار مشکل فنی شده است و یا آزمایشی روی پلتفرم‌های خارجی و احیاناً واکنش کاربران در حال انجام است.

در این میان برخی هم به رسیدن سیگنال‌های اینترنتی استارلینک اشاره می‌کنند که این امر بعید به نظر می‌رسد. چراکه طبیعتا استفاده از خدمات این اینترنت حتی در صورت رایگان‌بودن به تجهیزات و امکانات اولیه نیاز دارد.

در نهایت اینکه با توجه به دید و رویکرد دولتمردان و سایر مسئولان و نمایندگان بعید به نظر می‌رسد که میزانی از فشار موجود از طریق محدودسازی اینترنت کاسته شود و در سناریویی قوی‌تر احتمالاً باید همچون تلگرام منتظر فیلترینگ دائمی پلتفرم‌هایی نظیر اینستاگرام و واتس‌اپ باشیم./ تجارت نیوز

موافقت اینستاگرام با درخواست ایران

زارع پور، وزیر ارتباطات گفت: مرکز ملی گفته که هنوز پاسخی از سوی اینستاگرام دریافت نکردیم. اظهارات برخی افراد پیرامون تاسیس دفتر اینستاگرام در ایران فقط حدس و گمان است.

اینستاگرام چه زمانی رفع فیلتر میشود

رفع فیلتر اینستاگرام | آیا اینستاگرام رفع فیلتر شد؟

موافقت اینستاگرام با درخواست ایران

زارع پور، وزیر ارتباطات گفت: مرکز ملی گفته که هنوز پاسخی از سوی اینستاگرام دریافت نکردیم. اظهارات برخی افراد پیرامون تاسیس دفتر اینستاگرام در ایران فقط حدس و گمان است.

خبر مهم وزیر درباره اینستاگرام و واتس‌آپ

وزیر ارتباطات در پاسخ به این سؤال که آیا شرکت متا به نامه ارسالی از سوی مرکز فضای مجازی در مورد اینستاگرام و واتس‌آپ پاسخ داده است، گفت: این شرکت تاکنون پاسخی نداده است.

وزیر ارتباطات در پاسخ به این سؤال که آیا شرکت متا به نامه ارسالی از سوی مرکز فضای مجازی در مورد اینستاگرام و واتس‌آپ پاسخ داده است، گفت: این شرکت تاکنون پاسخی نداده است.

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تصمیم در مورد اینستاگرام و واتس‌آپ با نهادهای امنیتی است که هنوز چیزی به ما اعلام نکرده‌اند.

رفع فیلتر اینستاگرام قطعی است؟اینستاگرام چه زمانی رفع فیلتر میشود؟

به گزارش همشهری آنلاین، رئیس‌جمهور در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با بیان اینکه وعده دولت در بحث اینترنت پابرجاست اظهار کرد: نظر دولت در مورد اینترنت عوض نشده است. اینترنت تبدیل به محیط زیست مردم شده است، این محیط باید محیطی آرامش بخش و تسهیلگر امور مردم باشد.

وی در ادامه گفت: در بحث محدودیت پلتفرم‌های خارجی، این سکوها تبدیل به بستر ناامنی در کشور شد والا این پلتفرم‌ها تا قبل از شروع اغتشاشات در دسترس همه بود. ما معتقدیم همانگونه که این پلتفرم‌ها در کشورهای اروپایی نسبت به اتفاقات در این پلتفرم‌ها پاسخگوست، باید در کشور ما نیز پاسخگو باشند و تا زمانی که پاسخگوی موارد قانونی کشور ما نباشند، محدودیت برطرف نخواهد شد.

اینستاگرام چه زمانی رفع فیلتر میشود

فوری / اولین برنامه رفع فیلتر شد/ اینستاگرام و واتساپ در یک قدمی رفع فیلتر!

به گزارش ساناپرس، وزیر ارتباطات در حالی رفع فیلتر کلاب‌هاوس را خبر خوش تلقی می‌کند، که در ۴ ماه گذشته با فیلترینگ اینستاگراماینستاگرام و واتساپ، زندگی روزمره مردم از ریل خارج شده و مشکلات زیادی بر سر راه کسب و کارهای آنلاین قرار گرفته‌است و اگر رفع فیلتری بخواهد در کار باشد، پلتفرم‌های اینستاگرام و واتساپ باید در اولویت قرار گیرند.

نگارعلی_ عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از رفع فیلترینگ کلاب هاوس در روزهای آینده خبر داد و گفت: «من قبلاً اعلام کرده‌ام که کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، متولی فیلترینگ است که ۱۳عضو دارد که وزارت ارتباطات یکی از اعضای آن به شمار می‌رود اما تلاش‌مان بر این است که محدودیت‌هایی که قابلیت برطرف شدن دارند را برداریم و ان‌شالله طی روزهای آینده خبرهای خوبی در این زمینه منتشر خواهد شد.»

او افزود: «دو پلتفرم اینستاگراماینستاگرام و واتس‌اپ که با مصوبه نهادهای امنیتی مسدود شدند، فعلا مشمول این اتفاق نیستند، اما سرویس‌ها و خدماتی هستند که از نظر وزارت ارتباطات قابلیت بازنگری دارند و اکنون مسیر بازنگری در انسداد آنها را دنبال می‌کنیم و در گام اول کلاب هاوس طی روزهای آینده رفع فیلتر می‌شود.»

وزیر ارتباطات در حالی رفع فیلترینگ کلاب‌هاوس در روزهای آینده را خبر خوب به شمار می‌آورد که در ۴ ماه گذشته و از تاریخ ۳۰ شهریور ماه که خبر فیلترینگ اینستاگرام و واتساپ منتشر شد، کاربران این پلتفرم‌ها در کشور ضررهای سنگینی را متحمل شدند.

آیا اینستاگرام رفع فیلتر شد

در تاریخ ۱۱ دی ماه ۱۳۹۶ زمانی که تلگرام فیلتر شد، خیلی از کاربران ایرانی خدا را شکر کردند که اینستاگرام فیلتر نشد و بسیاری از کسب و کارهاکسب و کارها که تعداد زیادی از آنها کسب و کارهای خانگی بودند، به اینستاگرام مهاجرت کردند تا بتوانند از غول سیاه بیکاری که بر زندگی ایرانیان سایه افکنده‌است، فرار کنند؛ اینگونه شد که روز به روز بر تعداد صفحات کسب و کارهای آنلاین ایرانی در پلتفرم اینستاگرام افزوده شد، پلتفرمی که بدون اخذ هیچ هزینه تبلیغاتی بستر مناسب را در اختیار کسب و کارهای خرد و خانگی قرار می‌دهد و حال با ۵ ساله شدن فیلترینگ تلگرام در کشور و زمانی که کسب و کارهای آنلاین با محیط جدید اینستاگرام آمیخته شده و خو گرفته بودند، اینستاگرام در تاریخ ۳۰ شهریور ماه ۱۴۰۱ فیلتر شد. پلتفرم اینستاگرام در حالی در تیررس فیلترینگ قرار گرفت که گزینه جایگزین ایرانی مناسبی برای این پلتفرم خارجی وجود ندارد و حتی اگر وجود داشته باشد، کاربران ایرانی از است.

همزمانی فیلترینگ اینستاگرام با واتساپ ضربه مهلک دیگری به کاربران ایرانی وارد آورد، آنهایی که از تلگرام کوچ کرده و در واتساپ بستر مناسبی برای ارتباط پیدا کرده بودند، دوباره با سد آهنی فیلترینگ مواجه شدند؛ حال با وجود نقش حیاتی دو پلتفرم اینستاگراماینستاگرام و واتساپ در زندگی ایرانیان صحبت از رفع فیلترینگ کلاب‌هاوس به میان می‌آید و وزیر ارتباطات از آن به عنوان خبر خوب روزهای آینده یاد می‌کند!

کلاب‌هاوس یک برنامه شبکه اجتماعی بر پایه گفت‌وگوی صوتی است که از زمان رونمایی از آن در سال ۲۰۲۰ توانست توجه کاربران بسیاری را در ایران به خود جلب کند و محفل گفت و گوهای داغ حول محور موضوعات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی روز بود اما اگر رفع فیلتری بخواهد صورت گیرد قطعا این پلتفرم نباید در اولویت‌ وزارت ارتباطات قرار گیرد و پلتفرم‌هایی همچون اینستاگرام و واتساپ که با فیلتر آنها کسب و کارهای بی‌شماری آسیب دیدند و روند روزمره ارتباط در بین مردم به مشکل خورده است باید در اولویت وزارت ارتباطات باشند.

 

دولتمردان نیازهای مردم را در قعر جدول اولویت‌بندی قرار می‌دهند

نیما امیرشکاری، کارشناس حوزه فناوری و ارتباطات، در گفت و گو با خبرآنلاین و در خصوص رفع فیلترینگ کلاب‌هاوس و بلاتکلیفی اینستاگرام و واتساپ؛ گفت:« دولتمردان نیازهای مردم را در تصمیم‌گیری‌های خود لحاظ می‌کنند و آن را آخرین اولویت قرار می‌دهند که یک وقت برآورده نشود و کاملا می‌دانند که چه پلتفرمی را رفع فیلتر می‌کنند و ان هم پلتفرمی است که به درد مردم نمی‌خورد و تنها رفع تکلیف است.»

 

این کارشناس فناوری ارتباطات در ادامه گفت:« بیشترین پلتفرم‌هایی که برد تبلیغاتی دارند، اینستاگرام، واتساپ تا حدودی، توییتر و فیسبوک هستند که تمام آنها در ایران فیلتر هستند و برنامه‌ای برای رفع فیلتر آنها وجود ندارد.»

 

هرچه کسب و کارها رشته کرده بودند، پنبه شد!

در کنار رفع فیلتریگ کلاب‌هاوس در روزهای آینده، وزیر ارتباطات همچنین گفته است تلاش ما این است که سرویس های مورد نیاز مردم مانند گوگل پلی که مشکل ویژه ای ندارند اما با توجه به شرایط امنیتی کشور و بنا به نظر مراجع امنیتی، محدودیت هایی روی آن اعمال شده، باز شود.

 

5/5 - (2 امتیاز)